Språk:
Ingen produkt  
Till Kassan  

Köpvillkor

1. Bekräftelse
 Genom att du godkänner dessa köpvillkor och din order uppstår ett bindande avtal. Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post med information om beställningen. ZoesFactory reserverar sig dock från leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för kundens order. Kan inte ZoesFactory leverera enligt orderbekräftelse kommer kund kontaktas om detta via e-mail. 
 
2. Priser och orderbelopp
 Samtliga priser på hemsidan anges inklusive moms och exklusive frakt
 
3. Betalningsalternativ

PayPAL

PayPal är ett e-handelsföretag som erbjuder tjänster för betalningar och penningöverföringar över Internet och via mobil. Med Paypal kan man betala och överföra pengar utan att avslöja sina betalningsuppgifter, och man kan välja att betala med antingen kontosaldot på Paypal eller med det kreditkort som man har valt att koppla till sitt Paypal-konto. Paypal fungerar som ett elektroniskt alternativ till traditionella betalningsmetoder så som checkar och betalningsanvisningar.

 

KORTBETALNING

Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard. Vi samarbetar med Wire Stripe, som är en ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Wire Stripe, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till vår hemsida där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört

 
4. Leveranssätt och fraktkostnader
 Du får ditt paket skickat till din hemadress. Kostnad för detta är 29 kr. Du kommer då att få en SMS-avisering med förslag på leveranstider från Postnord och du väljer själv önskat alternativ genom att svara på SMS:et. För lantbrevbärarlinjer kan endast leverans under dagtid väljas. 

 

Fri frakt vid beställning över 500 kr.

 
5. Leveranstid
 Vi levererar din beställning inom 2-7arbetsdagar från det att ordern mottagits. Under långhelger kan leveransen ta något längre tid. Om någon produkt är en så kallad beställningsvara (anges i informationstexten vid produkten), är leveranstiden ca 14 dagar.

 

6. Leveransstatus

Försenad leverans - Hävning av köp
Kan inte Zoesfactory leverera beställda produkter inom ovan angiven leveranstid har du rätt att häva köpet. Är varan förskottsbetald återbetalas pengarna inom 30 dagar. Vid försenad leverans kan ny föreslagen leveranstid erbjudas, godkänner du inte det har du rätt att häva köpet.

 

7. Retur av order - Ångerrätt
 Enligt lagen om Distanshandel har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att du tagit emot varorna. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Av hygieniska skäl gäller inte ångerköp för lip plumpers hudvårds-  och sminkprodukter. Konsumenten är endast ansvarig för en eventuell värdeminskning av varorna som beror på en hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa varans art, egenskaper och funktion. Ångerrätt gäller inte vid köp av presentkort.
 
Retur per post Skicka din retur till: ZoesFactory, Warfvinges väg 18, SE-112 51 Stockholm. Retursedel finns bifogad i din försändelse vid leverans. Saknas den eller har kommit bort, kontakta vår kundservice på, zoesfactory@gmail.com. All retur per post bekostas av dig som kund. Vid retur av hela eller delar av ordern återbetalar vi tillbaka varans belopp. I de fall köpet betalats med kort sker återbetalning till vid köpet använt kort. 
 
8. Reklamation
Är varan skadad eller trasig gör du en reklamation inom skälig tid dock senast inom två månader, skickas till ZoesFactory, Warfvinges väg 18, SE-112 51 Stockholm. Produkten ska vara oanvänd och i ev orginalförpackning. Varan skall emballeras väl och skickas tillsammans med retur-/reklamationssedel. Returfrakten bekostas av dig som kund och ersätts vid godkänd reklamation. Spara alltid kollinumret. Zoesfactory ansvarar inte för transportrisken vid returfrakt.
 
9. Transportskada
Vid eventuella transportskador returneras försändelsen till ZoesFactory inom skälig tid dock senast inom två månader, skickas till ZoesFactory, Warfvinges väg 18, SE-112 51 Stockholm. Ifylld reklamationsblankett måste bifogas, kontakta kundservice på zoesfactory@gmail.com om sådan saknas. Spara alltid kollinumret. Vid godkänd reklamation av vara står ZoesFactory för fraktkostnaden.
 
10. Adressuppgifter   

Kunden ansvarar för att adressen är korrekt vid beställning. Kommer beställningen inte fram pga felaktig adress kan Zoesfactory inte hållas ansvarig för att leveransen inte har kommit fram. Därför är det viktigt med korrekt adress t.ex vid temporär adress när som när den inte är folkbokförd på adressen. Om försändelsen inte kommer fram pga ej fullständig eller felaktig adress och återsänds till butiken, debiteras 29 kr för butikens fraktkostnader. Om kunden vill att beställningen skickas på nytt debiteras ytterligare 29kr

 

 

11. Erbjudandets giltighet​

 Erbjudanden gäller alltid så långt lagret räcker om inte annat anges.
 
12. Personuppgiftshantering
 De uppgifter du lämnar till oss när du köper något via internet från ZoesFactory används för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig, i övrigt ge dig god service samt även för marknadsföringsändamål. ZoesFactory i egenskap av personuppgiftsansvarig kommer inte att lämna ut dina uppgifter till tredje part.
 
13. Kontakta oss
 På vår kundservice via e-post zoesfactory@gmail.com eller via telefon på nummer. Vi besvarar alla orderrelaterade frågor via e-post inom 24 timmar (vardagar).
 
14.Tvist
Zoesfactory följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist. 

 

16. Copyright

 

Allt innehåll på zoesfactory.se är skyddat av svensk och internationell upphovsrättslag. Detta innebär att allt innehåll såsom texter och bilder inte får kopieras, varken helt eller delvis, för privat eller kommersiellt bruk utan vårt godkännande.

 
15. Force Majure
 Kortutgivaren är inte ansvarig för skada som beror på lagbud, myndighets åtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet. Förbehållet ifråga om strejk, blockad, bojkott och lockout gäller även om kortutgivaren är föremål för sådan konfliktåtgärd. Kortutgivaren är inte heller skyldig att i andra fall ersätta skada som uppkommer om kortutgivaren varit normalt aktsam.